από Tom Marvolo Riddle Τετ Νοε 05, 2014 1:32 pm
Χμ θεωρώ πως αναπαράγονται κάποιες κάπως έμμεσα ομοφοβικές απόψεις στα τελευταία σχόλια αλλά όχι επίτηδες, γι' αυτό πιστεύω πως έχει νόημα να αναλυθεί.
Κατ' αρχάς η κοπέλα που είπε αυτό για την μισή ώρα πριν είναι απαράδεκτη, και ναι πολλοί μονοσεξουαλικοί άνθρωποι (δηλ. αποκλειστικά ομο- ή ετερό-) είναι αμφιφοβικοί. Οι λόγοι ωστόσο είναι πολλοί, και ένας από αυτούς είναι ότι πολλοί γκέι στην αρχή του κάμινγκ άουτ τους υποστήριζαν πως είναι αμφί, γιατί αυτό ακούγεται λιγότερο κακό στο μυαλό του περισσότερου κόσμου. Όταν όμως κατέληξαν σιγά σιγά να απορρίπτουν το ένα ή το άλλο φύλο, υιοθέτησαν στο μυαλό τους την άποψη πως η αμφιφυλοφιλία μάλλον δεν υπάρχει, όπως και στους ίδιους.
Επίσης ένας άνθρωπος μονοσεξουαλικός ο οποίος έχει σχέση ή αλληλεπίδραση με έναν αμφί άνθρωπο, θεωρεί, με τα καπιταλιστικά δεδομένα που αντιλαμβανόμαστε τις σχέσεις μας σήμερα, πως έχει περισσότερους λόγους να φοβάται την εγκατάλειψη, επειδή νομίζει πως τα μαθηματικά εφαρμόζονται στους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο που δουλεύουν στις τράπεζες. Χαμηλή αυτοπεποίθηση λοιπόν, ναι, αλλά ας μην εθελοτυφλούμε, αυτό είναι κάτι που υπάρχει σε μεγάλη μερίδα στον γκέι πληθυσμό. Αν χρειαστεί να αναζητήσουμε ευθύνες, ας έχουμε στο μυαλό μας και ότι οι περισσότεροι δεν κάνουν κάμινγκ άουτ μέχρι τα 15-16, ή ίσως και πολύ αργότερα, οπότε περνάνε όλη τους τη ζωή μέχρι τότε κρύβοντας ένα κομμάτι του εαυτού τους για το οποίο ντρέπονται, το οποίο η κοινωνία απωθεί, αποκλείει ή ακόμα και λιντσάρει (αν θεωρείτε πως γίνομαι υπερβολικός μπορώ να παραθέσω μία λίστα με τα ομο- και τρανσ-φοβικά περιστατικά που σημειώθηκαν μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μόνο φέτος).
Οπότε ναι δεν θα υπερασπιστώ έναν γκέι ή έναν στρέιτ που στην πορεία της εξέλιξής του γίνεται αμφιφοβικός, αλλά δεν θα πέσω και από τα συννεφα αν το δω να συμβαίνει.
Γιάννα αυτό που λες με το "μεγαλύτερο κομμάτι της προσωπικότητάς τους", δεν μπορώ να καταλάβω αν το θεωρείς κακό. Κόσμος που υφίσταται διάκριση εξαιτίας ενός χαρακτηριστικού του, είναι λογικό μετά να το υπερπροωθήσει σε μία προσπάθεια να το εξωτερικεύσει πλήρως και να αποδεχτεί τελείως ο ίδιος την κατάσταση. Το κίνημα των μαύρων στην Αμερική δεν έπαψε να χρησιμοποιεί την ταυτότητά του ποτέ, ούτε και σήμερα που "κάπως" έχει δικαιωθεί, και γι' αυτό μπορούμε να μιλάμε και για μαύρο φεμινισμό και λευκό φεμινισμό, καθώς και για τα προνόμια του δεύτερου επί του πρώτου. Το να μιλάει κάποιος συνεχώς για τη σεξουαλικότητά του το κάνει κυρίως γιατί χρειάζεται ο ίδιος να το κάνει, και όχι επειδή δεν έχει κάτι άλλο να πει. Είναι στο χέρι τ@ καθεμ@ από εμάς να εξερευνήσει τον άνθρωπο που έχει απέναντι του, αν τελικά τον ενδιαφέρει.
Επίσης έχει δημιουργηθεί ένα νοηματικό πρόβλημα γιατί στα τελευταία σχόλια χρησιμοποιήθηκε ο όρος queer για την περιγραφή ενός ομοκανονικού γκέι υποκειμένου. Ως κουήρ αυτοπροσδιορίζονται τα άτομα που αποκλείουν τα δίπολα τόσο στις εκφράσεις φύλου και τις σεξουαλικές επιλογές όσο και στις σχέσεις εξουσίας μεταξύ των "δύο" βιολογικών φύλων. Η κουήρ θεωρία αλληλοσυμπληρώνεται με τον τριτοκυματικό φεμινισμό, και πηγάζουν και τα δύο από το κίνημα του μεταδομισμού στη σύγχρονη φιλοσοφία. Βασική προϋπόθεση σε όλα αυτά είναι η απόρριψη όλων των κοινωνικών κατασκευασμάτων, όπως οι ταυτότητες στην σεξουαλικότητα, που λειτουργούν περισσότερο περιοριστικά παρά εκφραστικά. Γι' αυτό το λόγο οι πραγματικοί κουήρ θα συμφωνούσαν μάλλον έμμεσα, (ίσως με λίγο αλλαγμένο λεξιλόγιο), με αυτό που είπε η Γιάννα, ότι ίσως όλοι είμαστε εν δυνάμει μπαι, ή ορθότερα, ότι η σεξουαλικότητα είναι ρευστή (χωρίς φυσικά να αποκλείονται από κουήρ χώρους άτομα που παραμένουν μονοσεξουαλικά).
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι πίσω από την ομοφοβια, την αμφιφοβία και την τρανσφοβία κρύβεται βαθιά ριζωμένος μέσα μας σεξισμός. Και όσο ζούμε σε μία κοινωνία όπου το αρσενικό έχει προνόμιο απέναντι στο θηλυκό, αυτός ο σεξισμός θα υπάρχει, οπότε τελικά που πρέπει να στρέψουμε τα πυρά μας;
Επίσης απλώς να τονιστεί πως η λεσβία του παραδείγματος είναι ηλίθια πέραν επισκευής, κανένας δεν σιχαίνεται τα γεννητικά όργανα κανενός. Αν είναι δυνατόν.