Στα ελληνικα λυκεια επικρατει το απολυτο χαος, υπαρχουν πολυ λιγοτεροι καθηγητες απ' οσους χρειαζονται, οι περισσοτεροι απ' αυτους ειναι αδιαφοροι ή/και ανικανοι και το σχολειο δεν εχει λεφτα ουτε για φωτοτυπικο χαρτι. Η υλη που καλυπτεται πχ. στα μαθηματικα κατευθυνσης την τριτης λυκειου ειναι οι μιγαδικοι, οι συναρτησεις, οι παραγωγοι και τα ολοκληρωματα και εξεταζεται με ασκησεις χωρις να δινεται καμια διευκρινηση για το ποιοι τυποι ή ποια θεωρηματα πρεπει να χρησιμοποιηθουν ενω εχουμε ολοι μας μαθει να βρισκουμε πχ. διακρινουσες σε δευτερολεπτα και να κανουμε μεγαλες πραξεις με το μυαλο.
Στα αμερικανικα λυκεια που στην πλειοψηφια τους ειναι 100 φορες πιο οργανωμενα απο τα προτυπα ελληνικα, υπαρχουν συμβουλοι προσανατολισμου και ενα καρο αλλες βοηθειες προς τους μαθητες τα μαθηματικα των SAT ειναι τοσο ευκολα που ακομα και ενα παιδι 5ης ή 6ης δημοτικου μπορει να τα λυσει με πολυ μεγαλη ευκολια. Σε καθε καταραμενη σελιδα του διαγωνισματος αναφερονται ολοι οι τυποι που μπορει να χρειαστουν ενω τους υπενθυμιζουν πως οι μοιρες του κυκλου ειναι 360 και οι τρεις γωνιες του τριγωνου μας κανουν 180 μοιρες. Η μορφη ολου του διαγωνισματος ειναι πολλαπλης επιλογης και επιτρεπεται να χρησιμοποιουν κομπιουτερακι. Μεταφραζω και μερικες απο τις ασκησεις τους:
"Ο αριθμος 70.000 μπορει να γραφει και ως 7 x 10 εις την ν. Το ν ειναι: α) 1, β) 2, γ) 3, δ) 4"
"Ο Σαμ οδηγησε μ μιλια, η Καρα οδηγησε τα διπλα και η Ντορις οδηγησε 20 μιλια λιγοτερα απο την Καρα. Ποσα μιλια οδηγησε η Ντορις? α) 2μ+20, β) 2μ-20 γ) 2(μ-20), δ) 2(μ+20)"
"Αν χ+κ=12 και π(χ+κ)=36, ποσο ειναι το π? α) 3, β) 4, γ) 6, δ) 9"
Και ρωταω εγω, ειμαστε σοβαροι? :@: