Η ταινία ήταν πραγματικά καλή. Αντίθετα με την πρώτη που έβαλε πολλά κοινωνικά θέματα στο καλάθι λόγω των ημερών, ασχολήθηκε κυρίως με αυτό που ξέρει καλά, τον κόσμο της μαγείας. Πλέον, διαφωνώ με την συνήθεια που επιβάλλει πως όλες οι ταινίες πρέπει να έχουν είτε έναν τραγικό ήρωα με κάποια ανίατη ασθένεια ή αναπηρία ή χτυπημένο από την μοίρα ώστε να χτυπήσουν και ένα Όσκαρ ή να έχουν ένα σαφές κοινωνικό μήνυμα. Εδώ βέβαια γίνεται ευθεία αναφορά στον ΒΠΠ αλλά χρησιμεύει ως υποσημείωση στην τακτική του Γκέλερτ.
Σεναριακά, υπήρξαν κάποια πράγματα που θα μπορούσαν να μαζετούν, έπεσαν πολλές ιδέες στο τραπέζι και θεωρήθηκε καλό να ενταχθούν όλες. Δεδομένου όμως ότι μιλάμε για πενταλογία και δεν έχουμε ακόμα πλήρη εικόνα, δεν ξέρουμε πως θα αξιοποιηθούν περαιτέρω. Άλλωστε, η Ρόουλινγκ έχοντας κλείσει με την κύρια επταλογία και έχοντας κτίσει έναν στέρεο μαγικό κόσμο με γερά θεμέλια, νομίζω πως αποφάσισε να "παίξει" λίγο με όλο αυτό, να τον διευρύνει κατά το δοκούν χωρίς να χρειάζεται να δίνει πάντα εξηγήσεις. Όπως και να το κάνουμε είναι δικό της δημιούργημα και το τέλος θα δείξει αν το εγχείρημα είναι επιτυχές, στο μέτρο τουλάχιστον που μπορούμε να κρίνουμε.
Σκηνοθετικά, έρχεται πιο κοντά με την original οκταλογία, με την πρώτη ταινία των Φανταστικών Πλασμάτων να χάνει λίγο στα σημεία. Το γενικότερο κλίμα είναι χαριποτερικότερο σίγουρα και αυτό προσθέτει στην αφήγηση. Τόσο σεναριακά όσο και σκηνοθετικά, υπάρχει η αίσθηση του "ανοίγω και κλείνω ένα κεφάλαιο", έχει περισσότερο την δομή ενός βιβλίου. Οι εναλλαγές στις τοποθεσίες μπορεί να μπλοκάρουν ενίοτε τον θεατή, αυτό λειτουργεί πάντα καλύτερα σε ένα βιβλίο παρά σε μία ταινία αλλά καθώς περνά η ώρα, ο θεατής το συνηθίζει. Το απόσπασμα με το Χόγκουαρτς νομίζω ότι είναι πραγματικά ανάσα οξυγόνου μετά από μεγάλη βουτιά.
Ο Ντεπ ως Γκέλερτ κερδίζει και κρατάει όλη την ταινία. Αν και τον φοβόμουν αρχικά, τελικά είναι αυτός που συγκεφαλαιώνει όλη την αφήγηση. Είναι σίγουρα απειλιτικότερος του Λόρδου Βόλντερμορτ (όπως παρουσιάστηκε στις ταινίες) γιατί κατορθώνει να κρύψει το τέρας κάτω από αγαθές προθέσεις και την ψευδαίσθηση της επιλογής που δεν είναι τίποτε άλλο από το φασιστικό αξίωμα "Ή μαζί μου ή εναντίον μου". Μεγάλο σκηνοθετικό ατού. Η σκηνή στο νεκροταφείο (ας μην παραβλέψουμε την σύνδεση με την επταλογία και την επιλογή της Ρόουλινγκ να βάζει τα κρισιμότερα στοιχεία της αφήγησης σε ένα νεκροταφείο, ο θάνατος είναι ένα θέμα που επανέρχεται πάντα αντιστικτικά και φωτίζει πολλές φορές τις προθέσεις της) είναι πραγματικά εξαιρετική κυρίως χάρη στην ψευδεπίγραφη ηρεμία του Γκέλερτ. Συμβολικά, το ξόρκι της φωτιάς είναι αυτό που έκανε μερικές σκηνές πριν. Έθεσε τους μάγους σε κρίση, ανάβοντας νέα πυρά μαγισσών. Όλα θα καούν επειδή το αποφάσισε.
Ο Λο ως Ντάμπλντορ είναι κάτι άλλο από αυτό που έχουμε συνηθίσει. Εξωτερικά, δεν έχει να κάνει σε τίποτα με έναν εκκεντρικό μάγο με χρυσοπόρφυρους μανδύες και μεγάλες γενειάδες, όμως μιλάμε για έναν νεαρότερο Άλμπους. Υποκριτικά, ο Λο δημιουργεί έναν χαρακτήρα που κινείται σε ένα δίπολο σκότους και φωτός. Η αποστολή από την μία, ο καθρέπτης του Έριζεντ απο την άλλη. Και αν εμείς ξέρουμε την έκβαση, ο Λο το χτίζει κομμάτι κομμάτι. Μικρή σημείωση για το ξόρκι ομίχλης που κάνει στην αρχή και πως αυτό είναι μια ευθεία αναφορά για τον χαρακτήρα που γνωρίσαμε αργότερα. Μυστικά και ενοχές. Ο κρυψίνους και μυστικοπαθής Ντάμπλντορ που έχει επιλέξει το πως θα διάγει τον βίο του πλέον.
Εξαιρετική η Σούντολ ως Κουΐνι σε έναν πραγματικά τραγικό ρόλο. Δεν γνωρίζω αν θα εξελιχθεί σε έναν νέο Σέβερους, νομίζω ότι θα ήταν και άδικο να το περιμένουμε, αλλά η σκηνή που γίνεται μέλος της συμμορίας του Γκέλερτ είναι απλώς σπαραξικάρδια γιατί είναι τόσο αγνή η πρόθεσή της όσο εωσφορικό θα είναι το αποτέλεσμα. Θα πρέπει να σκοτώσει το καλύτερο κομμάτι του εαυτού της γιατί απλά δεν αντέχει να μην αγαπά τον Τζέικομπ. Θα δούμε την εξέλιξη.
Milady D' Hiver έγραψε:ΑΧΧΧΧ the hype is real και φοβαμαι οτι δεν θα μ αρεσει. ειμαι ενθουσιασμενη και προσπαθω να ειμαι θετικη. με ενοχλησε που ακουσα οτι ο νταμπλ δεν θα ειναι γκευ στις ταινιες αυτες
χωριζει με τον γκελλερτ, ο γκελλερτ καταφευγει σε εκδικητικο στρεακ για να του τραβηξει την προσοχη και αυτος στελνει εναν μαθητη του να τον αντιμετωπισει.
#πλατωνικοςερωταςααασγδιχξψκ τζειμι ως νεαρος γκελλερτ <3 ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝ ΟΤΙ Η ΠΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ Ο ΝΤΑΜΠΛ ΕΙΝΑΙ..... *ντρουμ ντρουμ* Ο ΓΚΕΛΛΕΡΤ. να βλεπεις εναν ανθρωπο στον καθρεφτη του erised, που σου δειχνει τις πιο βαθιες σου επιθυμιες. ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝ ΓΑ ΜΩ ΤΟ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝ. οτι και να λενε οι σκηνοθετες για να μην ενοχλησουν τους δηθεν βαθια θρησκευομενους και ρεπουμπλικανους, εγω το παιρνω ως κανον επιβεβαιωση οτι ο Νταμπλ ειναι γκευ.
Πραγματικά, δεν ξέρω από που να πρωτοδιαφωνήσω με όλο αυτό. Αρχικά, στην ταινία, είναι πασιφανές ότι ο Ντάμπλντορ παρουσιάζεται ως ερωτευμένος με τον Γκέλερτ. Οι Κασσάνδρες έπεσαν έξω πάνω στην υπερβολική σπουδή τους να κατευθύνουν το κοινό επειδή είναι της μόδας κάθε τι που αφορά κάτι τέτοιο. Το ξεκαθαρίσαμε αυτό. Στην συνέχεια, δεν είναι και το πιο κρίσιμο στοιχείο της προσωπικότητας του Ντάμπλντορ ότι είναι ομοφυλόφιλος, είναι απλά αυτό. Ο Ντάμπλντορ δεν χρειάστηκε ποτέ τέτοιες αναφορές για να γίνει κυρίαρχος ήρωας στα βιβλία ή στις ταινίες ή να αποκτήσει απλά ενδιαφέρον ή κοινό. Άμα τη εμφανίσει, μας κέρδισε όλους και γι' αυτό, στην κύρια επταλογία δεν γίνεται καμία αναφορά. Πραγματικά, δεν με ενδιαφέρει ΚΑΘΟΛΟΥ τι λέει ή τι δεν λέει το κάθε fandom και τι θέλει να δει ή όχι. Με ενδιαφέρει μόνο τι έχει να πει η συγγραφέας επ' αυτού. Η ταινία έχει να κάνει με κάτι συκεκριμένο, όχι με τα γκομενικά του Ντάμπλντορ γιατί δεν είναι μιά ταινία για τον Ντάμπλντορ αλλά για άλλους χίλιους δώδεκα. Όπως θα δείξουν και για τους άλλους, ας δείξουν και γι΄αυτόν, όχι όμως να κολλήσουμε σαν το στρείδι πάνω στον βράχο.
Επίσης, όσοι ξέρουμε καλά την επταλογία, ξέρουμε ότι ο Ντάμπλντορ πάντα είχε αυτήν την τάση, να στέλνει τους άλλους να κάνουν την δουλειά που τους αναλογεί. Από τον Χάρι μέχρι τους Ντάρσλι, ο Ντάμπλντορ ακολουθεί την ίδια ακριβώς τακτική πάνω σε αυτό το ζήτημα. Δεν έχει καμία σχέση το ότι είναι ερωτευμένος με τον Γκέλερτ και το ότι δεν θέλει να αναμετρηθεί με τον μεγάλο του έρωτα. Φοβόταν πάντα ότι ο Γκέλερτ θα τον ενοχοποιήσει για τον θάνατο της αδελφής του, φοβόταν ότι ο Γκέλερτ ήξερε αυτό που δεν μπορούσε να παραδεχθεί.
Τελειώνοντας, μιλάμε για 1940; 1950; Υπάρχει κάτι που δεν ξέρω και που υποχρέωνε ότι όποιος ήταν ομοφυλόφιλος, έπρεπε να κάνει το διαπασώνιους και να το πει παντού; Ή θα ήταν λογικότερο, να πει στον Νιουτ ότι δεν θέλω να αναμετρηθώ με τον Γκέλερτ γιατί έχουμε παρελθόν και στέλνω εσένα; Και δεν είναι θέμα καν εποχής. Είναι θέμα για το αν γουστάρεις να το πεις. Και το όλο ζήτημα τελειώνει εδώ! Όποιος θέλει να κάνει προβολή των θέλω του σε ταινία, ας γυρίσει μιά δική του, ελεύθερα. Το να επιβάλλουμε ετσιθελικά αυτό που ευαγγελίζεται η εποχή χωρίς να λαμβανουμε υπόψιν μας ότι είμαστε διαφορετικοί σαν χαρακτήρες οπότε ενεργούμε και διαφορετικά, είναι μια ομογενοποίηση με την οποία διαφωνώ σε επίπεδο αρχών.