Σε επικερδές εμπόριο έχει εξελιχθεί η διακίνηση προσωπικών δεδομένων, που συλλέγουν ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Το παράδειγμα του Facebook, οι επικρίσεις και ο τρόπος που οι διαφημιστικές εταιρείες προσεγγίζουν τους χρήστες έχοντας όλα τα στοιχεία στη διάθεσή τους
Η ραγδαία αύξηση των χρηστών του διαδικτύου, που επιλέγουν να γίνουν μέλη σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, φαίνεται ότι έχει δημιουργήσει μια τεράστια αγορά με πολλά περιθώρια κέρδους
Ποιο είναι το προϊόν; Μα φυσικά τα προσωπικά δεδομένα, τα οποία ο χρήστης καταχωρεί όταν πρόκειται να γραφτεί, σε μια από αυτές. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια τεράστια τράπεζα με στοιχεία προς πώληση προς τους διαφημιστές, οι οποίοι αποκτούν πρόσβαση σε αυτή, χωρίς φυσικά να ερωτηθούν οι χρήστες.
Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το Facebook, που αριθμεί 500.000.000 μέλη και το οποίο δέχεται σκληρή και δικαιολογημένη κριτική για τα κενά ασφαλείας που παρουσιάζει και για τις σχέσεις του με διαφημιστικές εταιρείες.
Πρόσφατα είχε ξεσπάσει διαμάχη σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις της ιστοσελίδας, αλλά και για το ότι αποκαλύφθηκε ότι όταν οι χρήστες πάταγαν ένα διαφημιστικό, τα στοιχεία του πήγαιναν κατευθείαν στην διαφημιστική εταιρεία (!), με το Facebook να κάνει λόγο για "λάθος" και τις διαφημιστικές να αρνούνται να σχολιάσουν (βλέπε σχετικά άρθρα)
Χωρίς να αμφισβητείται ο πολύ σημαντικός ρόλος των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης ως προς την επικοινωνία και τη διασκέδαση των ανθρώπων, είναι γεγονός καταγεγραμμένο σε έρευνες, ότι οι χρήστες και τα προσωπικά τους δεδομένα, έχουν τιμή και είναι αντικείμενα πώλησης
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας επικοινωνίας Vitrue, κάθε μέλος του Facebook αποτιμάται γύρω στα 3,60 δολάρια, ενώ για κάθε χίλια μέλη η ιστοσελίδα κερδίζει περίπου 5 δολάρια μέσω των διαφημίσεων. Στη μελέτη αναφέρεται ότι το ποσό προκύπτει από τις διαφημίσεις που βλέπει κάθε χρήστης στη σελίδα του, ωστόσο υπάρχουν τακτικές στοχευμένης διαφήμισης, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη και σε αυτό το σημείο μπαίνει ο παράγοντας των προσωπικών δεδομένων και της εκμετάλλευσής τους από το Facebook.
Με την εγγραφή κάποιου στο Facebook, τα προσωπικά δεδομένα παραχωρούνται στην εταιρεία και στη συνέχεια διοχετεύονται σε τρίτους. Έτσι μια διαφημιστική εταιρεία που συνεργάζεται με τη δημοφιλή ιστοσελίδα, δεν κάνει χρήση της μαζικής διαφήμισης, αλλά της προσωπικής, καθώς γνωρίζει τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Έτσι πολλαπλασιάζει την πιθανότητα η διαφήμιση να έχει αποτέλεσμα. Η χρήση των προσωπικών μας δεδομένων γίνεται σε όλες τις εφαρμογές, όπως για παράδειγμα τα παιχνίδια ή τα διάφορα κουίζ, που μπορεί να βρει ο χρήστης.
Αυτό που ξεκίνησε ως επανάσταση στην επικοινωνία και την διασκέδαση έχει αρχίσει πλέον να προβληματίζει όλο και περισσότερους χρήστες, που από τη στιγμή που γίνονται μέλη, όχι μόνο είναι θύματα αθέμιτων τρόπων διαφήμισης, αλλά χάνουν τον έλεγχο του ποιος έχει στη διάθεσή του στοιχεία που αφορούν την ιδιωτική τους ζωή.
πηγή
ελεος :@: σε λιγο απο την φοτο θα μας κανουν και πορνοσταρς
Η ραγδαία αύξηση των χρηστών του διαδικτύου, που επιλέγουν να γίνουν μέλη σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, φαίνεται ότι έχει δημιουργήσει μια τεράστια αγορά με πολλά περιθώρια κέρδους
Ποιο είναι το προϊόν; Μα φυσικά τα προσωπικά δεδομένα, τα οποία ο χρήστης καταχωρεί όταν πρόκειται να γραφτεί, σε μια από αυτές. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια τεράστια τράπεζα με στοιχεία προς πώληση προς τους διαφημιστές, οι οποίοι αποκτούν πρόσβαση σε αυτή, χωρίς φυσικά να ερωτηθούν οι χρήστες.
Χαρακτηριστική περίπτωση είναι το Facebook, που αριθμεί 500.000.000 μέλη και το οποίο δέχεται σκληρή και δικαιολογημένη κριτική για τα κενά ασφαλείας που παρουσιάζει και για τις σχέσεις του με διαφημιστικές εταιρείες.
Πρόσφατα είχε ξεσπάσει διαμάχη σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις της ιστοσελίδας, αλλά και για το ότι αποκαλύφθηκε ότι όταν οι χρήστες πάταγαν ένα διαφημιστικό, τα στοιχεία του πήγαιναν κατευθείαν στην διαφημιστική εταιρεία (!), με το Facebook να κάνει λόγο για "λάθος" και τις διαφημιστικές να αρνούνται να σχολιάσουν (βλέπε σχετικά άρθρα)
Χωρίς να αμφισβητείται ο πολύ σημαντικός ρόλος των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης ως προς την επικοινωνία και τη διασκέδαση των ανθρώπων, είναι γεγονός καταγεγραμμένο σε έρευνες, ότι οι χρήστες και τα προσωπικά τους δεδομένα, έχουν τιμή και είναι αντικείμενα πώλησης
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας επικοινωνίας Vitrue, κάθε μέλος του Facebook αποτιμάται γύρω στα 3,60 δολάρια, ενώ για κάθε χίλια μέλη η ιστοσελίδα κερδίζει περίπου 5 δολάρια μέσω των διαφημίσεων. Στη μελέτη αναφέρεται ότι το ποσό προκύπτει από τις διαφημίσεις που βλέπει κάθε χρήστης στη σελίδα του, ωστόσο υπάρχουν τακτικές στοχευμένης διαφήμισης, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη και σε αυτό το σημείο μπαίνει ο παράγοντας των προσωπικών δεδομένων και της εκμετάλλευσής τους από το Facebook.
Με την εγγραφή κάποιου στο Facebook, τα προσωπικά δεδομένα παραχωρούνται στην εταιρεία και στη συνέχεια διοχετεύονται σε τρίτους. Έτσι μια διαφημιστική εταιρεία που συνεργάζεται με τη δημοφιλή ιστοσελίδα, δεν κάνει χρήση της μαζικής διαφήμισης, αλλά της προσωπικής, καθώς γνωρίζει τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Έτσι πολλαπλασιάζει την πιθανότητα η διαφήμιση να έχει αποτέλεσμα. Η χρήση των προσωπικών μας δεδομένων γίνεται σε όλες τις εφαρμογές, όπως για παράδειγμα τα παιχνίδια ή τα διάφορα κουίζ, που μπορεί να βρει ο χρήστης.
Αυτό που ξεκίνησε ως επανάσταση στην επικοινωνία και την διασκέδαση έχει αρχίσει πλέον να προβληματίζει όλο και περισσότερους χρήστες, που από τη στιγμή που γίνονται μέλη, όχι μόνο είναι θύματα αθέμιτων τρόπων διαφήμισης, αλλά χάνουν τον έλεγχο του ποιος έχει στη διάθεσή του στοιχεία που αφορούν την ιδιωτική τους ζωή.
πηγή
ελεος :@: σε λιγο απο την φοτο θα μας κανουν και πορνοσταρς